• Kvalitné vzdelanie je najúčinnejším nástrojom na dosiahnutie lepšej kvality života, preto je cieľom našej školy zvyšovať hlavne kvalitu výchovno-vzdelávacieho procesu. Mierou kvality vzdelávania v Súkromnom gymnáziu FUTURUM je predovšetkým napĺňanie potrieb a očakávaní žiakov a ich spokojnosť. To patrí k hlavnému poslaniu školy. Našou predstavou je vybudovať informačno-komunikačnú kultúru vyučovania na báze prechodu od pasívneho absorbovania predkladaných informácií a získavania encyklopedických vedomostí žiakov  k aktívnemu učeniu sa - to znamená tvorivú prácu s informáciami, ich samostatné spracovanie a využitie.

        Víziou do budúcnosti je v súlade s moderným školským vzdelávacím programom transformácia školy na regionálnej úrovni na moderné vzdelávacie, kultúrne a spoločenské centrum, čo zabezpečí jej konkurencieschopnosť v rámci Trenčianskeho kraja. Svoju pozornosť chceme zamerať predovšetkým na jazykovo a informaticky talentovaných žiakov,  ako objekt výchovy a vzdelávania poskytovaním vzdelávacích služieb spĺňajúcich kritériá kvality, zohľadňovaním ich špecifík (žiaci so všeobecným intelektovým nadaním), záujmov a potrieb, na rozvoj ľudských zdrojov (zamestnancov školy), na spoluprácu s rodičmi, na spoluprácu so základnými školami v oblasti výchovného a kariérneho poradenstva, poskytovaním informácií o možnostiach štúdia a škále ponúkaných vzdelávacích služieb.

        Stratégiou je zvýšenie konkurencieschopnosti nášho gymnázia medzi ostatnými gymnáziami Trenčianskeho samosprávneho kraja modernizáciou procesu výchovy a vzdelávania a prestavbou vzdelávania zavádzaním inovatívnych metód a foriem edukácie, inováciou fondu didaktických pomôcok, využívaním moderných informačno-komunikačných technológií. Ďalším špecifikom školy je oblasť vzťahová a správanie sa žiakov. Škola vytvára podmienky a buduje vnútornú kultúru tak, aby žiaci dodržiavali zásady etikety a etického kódexu študenta. Výsledkom je „rodinná“ atmosféra, v ktorej žiaci nemajú strach komunikovať so spolužiakmi, staršími žiakmi, ale aj učiteľmi či vedením školy. Snaha je vytvoriť podmienky tak, aby žiaci dokázali asertívne prezentovať svoje názory a požiadavky. Škola tak preventívne zabraňuje akýmkoľvek prejavom šikanovania alebo kyberšikanovania a vytvára priateľské vzťahy a atmosféru, v ktorej sa žiaci aj zamestnanci školy cítia bezpečne a dobre.